keskiviikko 9. maaliskuuta 2011

Kenellä oli möksöpäivä?

Minin turinoita:

"Minä kerään nää [palapelin palaset]. Pieni sinikello käypi nukkumaa, heinä heinäsirrkka soittaa viiluaan. Heinä heinäsirrkka soittaa viiluaan.

Tiittu tiitu tiitu, tiitu tiitu tii.

Tästä on ne palaset ja tehrää näin. Se Muumipappa katsoo tuossa lapsia.

Päivän työt on aika lopettaa."


Kaaharikallen juttu:

"Me ollaan laskettu ja mä menin melkein pisimmälle. Mutta Auvo [nimi muutettu] meni pisimmälle. Ja minä pääsin ekana ylös. Ja me syötiin makkaraa ja mehua juotiin. Äiti, voiaanko juoda mehua tänään? Ja mä olin hurjapää ja sit mä luin lelulehtee siellä eskarissa. Ja mä haluisin, tota, ton työmaan legoista."

Ralliroopen juttu:

"En keksi mitään. Blaa, blaa, blaa."

***

Niin, keksitkö sinä, kuka näistä kolmesta oli eilen kuin persuksille ammuttu karhu? Voin vinkata, että tuo kolmas tarinaniskijä lausui ensalkuun jotain julkaisukelvotonta...

Minun eilinen päivä päättyi ihan mukavasti. Issukka palasi töistä kotiin suklaalevyn, namipussin ja pihalehtien kanssa. Sitten sain kaverin mukaan naisteniltaan ja palasin kotiin Marttana. ;) Kyseessä ei ollut päähänpisto, vaan kyllä sitä liittymistä olin jo entuudestaan miettinyt.

Annettavaa mulla ei hirveästi ole, mutta odotan saavani paljon kyseisestä harrastuksesta. Vai eikö tuo ole ihan elämäntapa? TÄSTÄ kun klikkaat, niin näet lisää.

Ja kuten arvata saattaa, onnistuin äsken julkaisemaan tämän postauksen aivan keskeneräisenä versiona. Siitä on näköjään tullut ihan tapa. Mutta nyt, ihan oikeesti, päätän tämän jutun ihanaan viestiin, jonka sain ystävältäni eilen:

"Kaivapas silmistä unen häivä, muistathan: tänään on naistenpäivä! Etsi siis peili, tsekkaa mahtava leidi: pörröinen tukka, näppyinen naama, känsäinen varvas paljaana. Hyllyvä pylly, roikkuva tissi, silti oot oman elämän missi. Siispä keikuta pyllyä, ketkuta jalkaa, voi mahtavien naisten päivä alkaa!"

Hyvää päivää toivotellen!

3 kommenttia:

assari kirjoitti...

Marttailu vaikuttaa kiinnostavalta. Onko teidän yhdistyksessänne Martteja? Olen joskus kuullut, että miespuolisia "Marttoja" kutsuttaisiin sillä nimellä.

Fredrika Johnson kirjoitti...

Voi ihanaa, Marttailu on hieno laji! Onnea uudesta harrastuksesta. Olen itse liittymässä maatalousnaisiin, vähän vastaava mutta maalla. Aiemmin kaupungissa kävin Martoissa, mutta sitten se jäi vuorotyön takia kun niin harvoin pääsi.

Ylva kirjoitti...

Assari, ei ole Martteja meillä, ainakaan vielä. Mutta voisi kyllä olla. ;)

Kiitos, Fredrika. :)Asumme entisessä maatalouskunnassa ja täällä on monta monituista Marttayhdistystä. Tässä meidän yhdistyksessä on melko nuorta sakkia, tämä on tällainen nuorten ryntäys. ;DD