torstai 19. marraskuuta 2009

Meemi

Mie nappasin tän Sano se suomeksi-meemin Mizyéna:n blogista. Nappaa siekii, jos tekee mieli. :0)

Kirjoita lauseet niin kuin sanot ne:

*Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.
- Mun siskon punane mekko mahtuu mullekkii.

*Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedon opettaja antoi?
- Tarvitsie apuu siin kirjotustehtäväs, jonka maantiedon ope anto?

*Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.
- Okei, tehää sit sillee ku sä ehotit.

*Isäni äiti sanoi hakevansa meidät noin kello 17.45.
- Mun mummo sano hakevasa meiät suurin piirtein varttii vaille kuus. (Ja milläköhä, ku sil ei oo ees autoo; kottikärryil vissii...)

*Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla koska myöhästyin junasta.
- Mie tulinkii Helsinkii bussil, ku myöhästyin junast.

*Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta?
- Ootsie nähny mun isoveljen kännykkää missää?

*Ostitko sen hameen minkä näimme viime viikolla Hennes&Mauritzissa?
- Ostitsie sen hameen, mikä me nähtii siel Henkkamaukas viime viikol?

***

Huomenna lähdemme toisen pojan kanssa yönyli-reissulle toiselle murrealueelle. Ensi viikolla mua luullaan todennäköisesti siis imatralaiseksi immeksi tai karjalaiseksi karjakoksi. Sen verran hyvin tuo murre tarttuu.

Heippa!

Ei kommentteja: